Získat si stálé zákazníky je jedním zdrojem vedoucím k úspěchu, ať už prodáváte konkrétní zboží, nebo nabízíte určité služby. Dalším – neméně podstatným krokem – je udržení těchto zákazníků. Pro neustálé zlepšování prodejnosti a profitu je třeba nastavit optimální dynamické přeceňování, jež je mimo jiné závislé na sledování cen konkurence. Ovšem ani monitoring konkurence není samospásný, pokud nedodržíte správné zásady.
Budování značky je v tuzemsku obchodníky opomíjeno
Málokterý internetový obchod má silný brand neboli budování značky. V České republice se totiž používání brandingu jako nástroje ke zvýšení profitability používá velmi málo. Zkuste nakročit ke zvýšení zisku tím, že si náhodné návštěvníky svého webu či e-shopu získáte na první pohled. Pokud se zaměříte pouze na krátkodobou cenovou propagaci, v dlouhodobém horizontu nebude mít žádný efekt. Podstatné je sledování cen konkurence a následná okamžitá reakce v cenovém měřítku, aby nedošlo u vašeho prodeje a návštěvnosti e-shopu ke stagnaci, nebo dokonce k úpadku. Mnoho e-shopů totiž nebere v potaz budování značky jako cesty pro vylepšení pozice na trhu. I když se cena bere jako jedna z nejrychlejších, nejjednodušších a nejoblíbenějších cest, jak zaujmout potenciální zákazníky, práce na ‚dobrém jméně‘ je velmi důležitá. I když ceny stále hrají významnou roli v marketingové a obchodní strategii obchodu, neměla by se stát jediným bodem, jenž zákazníky zaujme. Spotřebitelské chování ovlivňují i další faktory.
Internetové obchody by se měly snažit o posilování značky, zdůraznění odlišnosti značky, budování sympatií mezi značkou a zákazníkem a samozřejmě – o dosahování vyššího zisku. Díky silné značce je pak možné zvyšovat ceny, budovat služby a distribuční řetězec. Teoretické zásady o budování značky – branding – je třeba posílit o výše zmíněný monitoring cen konkurence, podle níž je možné se něčemu novému přiučit a naopak nekopírovat. Zákazník si rád oblíbí ověřený obchod, kam se bude rád vracet. Nepodceňte i zdánlivé maličkosti, jako jsou budování a péče o dobré jméno firmy.